Display marketing

Display advertenties zijn de banners en video's die u op veel websites ziet. Zo ziet u vaak banner advertenties op websites van kranten en blogs of reclame video's voordat u een video op YouTube kunt bekijken.

Display advertenties zijn een uitstekende manier om mensen kennis te laten maken met uw bedrijf. Daarnaast werkt het ook uitstekend als remarketing tool, waarbij u bezoekers die uw website recentelijk hebben bezocht zonder een aankoop te doen opnieuw kan benaderen met een advertentie die aansluit op waar hun interesse naar uit ging.

Elke website of video heeft een doelgroep. De content van de website of de video zegt vaak iets over de interesse van de bezoeker of kijker. Wanneer u nieuwe klanten wilt bereiken, werkt display advertising op een vergelijkbare manier als adverteren in magazines of rond televisieprogramma’s. Op basis van de informatie die de bemiddelaar (zoals Google) heeft over de bezoekers van een website of de doelgroep van een video, kunt u bepalen of dat publiek aansluit op het publiek dat uw producten en diensten interessant vindt. Zo zou u uw kledingmerk onder de aandacht kunnen brengen via websites die schrijven over mode.

Ook is het mogelijk om mensen die uw website eerder hebben bezocht opnieuw te benaderen. Dit noemen we remarketing. Wanneer iemand uw producten of diensten heeft bekeken, maar nog niet is overgegaan tot een aankoop, kunt u ze gericht benaderen. U kunt bijvoorbeeld de bekeken producten of diensten in een banner tonen met een lopende aanbieding. U betaalt pas zodra de bezoeker wederom interesse toont in uw product of dienst en de advertentie daadwerkelijk opent. U kunt hier meer over lezen onder de pagina remarketing.


Wilt u meer weten over display marketing? En bent u benieuwd of display marketing onderdeel moet uitmaken van uw marketing strategie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. We vertellen je graag meer.

Neem contact op